S druge strane, celodnevni boravak u školi, pored permanentne edukacije i pravilnog i kontinuiranog vaspitnog tretmana, zadovoljava i neke egzistencijalne aspekte i potrebe naših učenika, u smislu redovne, organizovane ishrane, redovnog održavanja lične higijene i jedne ukupne socijalizacije kroz razne vidove uključivanja u neposredno okruženje .
Sama organizacija dana u okviru celodnevne nastave je pažljivo i stručno osmišljavana.
U prvom planu bio je učenik, njegove potrebe i preostali psiho-fizički resursi.
Kroz centre interesovanja svakom našem učeniku pružena je prilika da se ostvari i u skladu sa svojim potrebama i interesovanjima, izrazi.
Preko spontanih igara i raznovrsnih tema u okviru kreativnih radionica (muzička, likovna, dramska, recitatorska….) i centara interesovanja (Centar jezičke kulture i stvaralaštva, Centar ekoloških i humanitarnih aktivnosti, Centar kreativnih i proizvodnih aktivnosi…), naši učenici po principu potpune slobode izbora i dobrovoljnosti, uspešno izražavaju svoje skrivene potencijale.
Ovako osmišljena organizacija rada, pri čemu se imalo u vidu intenziviranje školskih sadržaja, obnavljanje stečenih znanja kroz savremen i prilagođen program celodnevne nastave, u velikoj meri su pospešeni obrazovno-vaspitni efekti rada sa populacijom koja se obrazuje i vaspitava u Osnovnoj školi “Boško Buha”.