Polazak u školu predstavlja veliki korak u životu svakog deteta, bez obzira na njihovu fizičku, intelektualnu i emocionalnu zrelost. Fizička i psihička spremnost deteta za polazak u školu rezultat je složenih i isprepletanih uticaja nasleđa i sredine.Ceo život deteta do polaska u školu,njegov telesni razvoj,razvoj čula i motorike, razvoj govora i mišljenja, razvoj pojmova i emocija, razvoj odnosa sa drugom decom i drugim ljudima, sva iskustva i svi vaspitni uticaji kojima je dete u tom periodu bilo izloženo, svojevrsna su priprema za početak školovanja. To je provera detetovih intelektualnih, emocionalnih i socijalnih sposobnosti. Sa početkom školovanja deteta menjaju se i njegove navike, obaveze, odgovornosti, a te promene se prihvataju lakše ili teže u zavisnosti od dotadašnjeg detetovog razvoja i vaspitanja, kao i od spremnosti roditelja i ustanove u koju se uključuje, da mu u tome pomognu.
Od 1985-86. godine psihološka služba je uključena u sve oblasti rada škole, počevši od izrade baze podataka koja se tiče svih potrebnih psiholoških karakteristika učenika (list učenika), do detektovanja i rešavanja učeničkih problema, a sve u saradnji sa nastavnicima, roditeljima i lokalnom zajednicom.
Vrlo je važno kompletirati učeničke dosijee nalazima i mišljenjima Interresorne komisije, lekarskim dijagnozama, dijagnozama psiholoških službi, anamnezama o psiho-socijalnom, socio-ekonomskom i kulturnom statusu porodice i eventualno protokolima sa psihomotorne reedukacije za pojedine učenike.