Draga deco,
roditelji i kolege, predstavljam vam vežbe za stimulaciju razvoja motorike šake i prstiju, kao i vežbe koje imaju za cilj ujednačavanje mišićnog tonusa, osamostaljivanje pokreta i koordinacju pokreta šake i prstiju.
Deca koja imaju slabije razvijenu finu motoriku se bore sa pravilnim držanjem olovke, sa pisanjem, crtanjem, korišćenjem makaza. Sve ovo dovodi do otpora prema pisanju i crtanju, rukopis izgleda nečitko, grafeme su loše oblikovane, dete se brzo umara, ne stiže da zapiše ili prepiše sa table.
Dat je predlog vežbi, koje mogu da se koriste samostalno u cilju reedukacije psihomotorike, ili u sklopu drugih aktivnosti i igara. Vežbe su kako stimulativnog i preventivnog karaktera, tako i korektivnog, tako da su preporučene za svu decu, uz poštovanje zrelosti motorike, naredne zone razvoja, odnosno psihomotornih moći deteta. Vežbice su dobre za „zagrevanje“ pre pisanja, a mogu se koristiti i u pauzama, kao promena aktivnosti.
Najvažnije je da dete uživa dok vežba, da vežba bude uz pokret propraćena i rečima, da se nazove to što se radi, deo tela, pokret ili položaj tela. Ohrabrite dete, pohvalite uspeh i trud, podstičite. Ne postoji loše urađena vežba.
Učenje na daljinu i ovakve prezentacije su se pokazale, kao korisne i delotvorne u ovoj novonastaloj situaciji, kada moramo ostati kod kuće, ali ne smemo zaboraviti da neposredni kontakt i susret, zajeničko vežbanje, spontanost u interakciji deteta i defektologa, ne može zameniti ni jedan video.
Srdačno,
Marija Rakić
dipl. defektolog – oligofrenolog
Reedukator psihomotorike