U skladu sa epidemiološkom situacijom u Republici Srbiji,preporukama Ministarstva zdravlja,Ministarstva prosvete,nauke i tehnološkog razvoja i preporuka Kriznog štaba i Vlade Republike Srbije u O.Š.”Boško Buha”će se sprovoditi sledeće mere zaštite zdravlja učenika i zaposlenih sa ciljem prevencije COVID-19 u školskoj sredini:
– učenici,nastavno i nenastavno osoblje škole u obavezi su pre dolaska u školu da izmere telesnu temperaturu i u slučaju povišene temperature i pojave simptoma respiratorne infekcije da ne dolaze u školu. Odmah da se jave u COVID-19 ambulantu nadležnog doma zdravlja, da prate preporuke lekara i obaveste nadležne u školi o svom izostanku radi prijave nadležnim institucijama .
– na ulazu u školu vršiće se trijaža (merenje temperature svim učenicima i zaposlenima).
– obavezna je dezinfekcija ruku 70% alkoholom
– prelazak preko dezo barijere sa obe noge
– obavezno je nošenje zaštitnih maski (hiruška,epidemiološka ili platnena ) svo vreme u školi za nastavno i nenastavno osoblje na ispravan način tako da pokrivaju nos ,usta i bradu.
Masku učenici treba da nose pri ulasku u školu do dolaska do klupe,prilikom odgovaranja i svakog razgovora,prilikom kretanja van klupe,odlaska u toalet i odmor. Može je odložiti samo kada sedi u svojoj klupi i sluša nastavu.
– obavezno je pranje ruku vodom i sapunom u trajanju od najmanje 20 sekundi potom dezinfekcija 70% alkoholom pre i posle svakog obroka i odlaska u toalet, posle svake obavljene aktivnosti (obavljanja respiratorne higijene,nakon časa fizičkog…), nakon maženja životinja,kada su ruke vidno zaprljane i nakon 3-4 dezinfekcije ruku dezinfekcionim sredstvima .
– rukama ne dodirivati nos,usta i oči,ne skidati zaaštitnu masku u koliko vam ruke nisu čiste ,nakon dodirivanja rukohvata,gelendera,kvaka na vratima ,ručki na (ormarima , stolovima i prozorima, ….) ruke je potrebno oprati odmah vodom i sapunom ili ih bar dezinfikovati 70% alkoholom
– provetravanje svih prostorija u školi je isključivo prirodnim putem (otvaranjem prozora) bez upotrebe veštačke ventilacije i klimatizacije centralizovanog zatvorenog tipa.
-preporuka je da učenici ne menjaju učionice odnosno da se nastava za jedan razred odvija u istoj učionici i da se obezbedi 4m2 po detetu i po jedno dete u svakoj klupi
– obustaviti sve aktivnosti kod kojih je moguće pojačano stvaranje aerosola (pevanje,vikanje,sport,navijanje) tako da nema proba školskog hora,na fizičkom nema kolektivnog sporta,na časovima muzičkog se ne peva.
– moraju se poštovati mere fizičke distance od 1,5m pri ulasku i izlasku učenika iz škole .Kretanje je desnom stranom stepeništa pri penjanju i levom stranom pri silasku niz stepenice uz poštovanje mere rastojanja od 5 stepenika. nije dozvoljeno okupljanje većeg broja učenika u svlačionici i za vreme odmora
– pri stajanju u redu za toalet distanca od najmanje 1m i (u toalet ulazi onoliko učenika koliko ima kabina.)
-na svim ulazima u školu ,na izlazu iz fiskulturne sale i hodnicima postavljena su dezinfekciona sredstva na bazi 70% alkohola radi dezinfekcije ruku uz nadzor nastavnika
– užina se obavlja u učionicama,a ručak u trpezariji uz poštovanje mera distance od 1m najmanje u svim pravcima poželjno 2m,zabranjeno je deljenje užine i pribora za jelo obavezna je dezinfekcija stolova 70% alkoholom i pranje ruku vodom i sapunom pre i posle jela.
– dezinfekcija svih prostorija u kojima su učenici i zaposleni boravili (zbornica,učionice i sav pribor za rad u njoj,fiskulturna sala,kuhinja,toaleti ,hodnici) obavlja se pre početka nastave,između dve smene i po završetku nastave uz kontrolisanu upotrebu dezificijenasa vodeći računa o pravilnoj primeni prema uputstvu proizvođača po pitanju namene, koncentracije i načina upotrbe da ne bi došlo do narušavanja zdravlja učenika i zaposlenih u školi.Edukacija osoblja kako bi se sprečila nekontrolisana upotreba dezifekcionih sredstava koja može dovesti do iritacija kože,pojava alergija, ekcema,iritacija sluzokože nosa,ždrela,pluća što može prouzrokovati i pojavu astme,opstruktivne bolesti pluća i ozbiljnog narušavanja zdravlja učenika,nastavnog i nenastavnog osoblja škole .
Otpad se odlaže u kese u kante za smeće koje treba zavezati pre bacanja u kontejner i dalje tretirati u skladu sa procedurom za upravljanje,uz propisane mere zaštite. Obeležiti mesta za higijensko odlaganje upotrebljenih maski i rukavica nakon čega se kesa vezuje i odlaže zajedno sa komunalnim otpadom.
– izolacija učenika sa sumnjom na respiratornu infekciju je ( u maloj sali za fizičko) uz obavezno nošenje zaštitnih maski,rukavica,obaveštavanje roditelja i nadležne institucije,a nakon odlaska učenika iz škole vrši se dezinfekcija i provetravanje prostorije za izolaciju.
– u školi se ne mogu organizovati proslave ( priredbe ,predavanja , nema organizovanih poseta manifestacija, izleta…) zbog pridržavanja i poštovanja propisane mere zabrane okupljanja većeg broja osoba u zatvorenom i otvorenom prostoru do 30 osoba
– u školu ne ulaze osobe koje dovode decu (mogu ih dovesti do ulaza u školsku zgradu ili do kapije školskog dvorišta)gde decu preuzima dežurni nastavnik koji je dužan da nosi masku koja prekriva nos,usta i bradu.
Prvi dan škole biće posvećen predavanjima o značaju i načinu prevencije COVID-19 u školskoj sredini. Kako bi smo sprečili ulaz i širenje COVID infekcije ,očuvali i zaštitili zdravlje u školskoj sredini svi učenici,nastavno i nenastavno osoblje i roditelji su dužni da se strogo pridržavaju svih preporučenih i propisanih mera zdravstvene zaštite.
BUDIMO ODGOVORNI
Zdravstvena služba – medicinske sestre